Total Pageviews

Bukan Botox! Lelaki Pun Boleh Guna Juvelook

Selain daripada produk penjagaan muka, pelbagai rawatan muka juga kini banyak didapati di pasaran. Ingat perempuan saja yang pentingkan penjagaan muka?

Lelaki pun sama! Macam aku sendiri, penjagaan muka sangat diutamakan. Kadang-kala aku tak kisah berhabisan untuk produk atau rawatan penjagaan muka lelaki. 

Carian di Internet juga banyak aku buat untuk dapatkan keputusan yang terbaik. Mana taknya, risau takut rosak muka nanti tak pasal nanti kena pakai Botox! Bercakap pasal botox, ramai yang salah sangka mengenai Juvelook ini sama macam botox. 

Jauh beza ya! Sebagai contoh, hasil carian aku menerusi Klinik Dr Bazilah yang menyediakan rawatan Juvelook ini jelas menerangkan fungsi dan perinciannya.

Untuk yang tidak tahu, Juvelook  merupakan rawatan untuk mengurangkan kedutan halus, meningkatkan keanjalan kulit, memperbaiki parut jerawat dan juga menambah kelembapan pada kulit. 

Cara rawatan Juvelook ini adalah dengan menggabungkan Poly-D, L-Lactic Acid dan Hyaluronic Acid (PDLLA) bagi membantu meremajakan kulit serta mengurangkan tanda-tanda penuaan. 

Pendek kata, korang tak payah nak bedah muka bagai sebab Juvelook merupakan sejenis produk pengisi kulit atau dermal filler yang boleh merawat wajah korang seperti kedutan kulit.

Namun begitu, perlu diingatkan proses Juvelook ini menerusi suntikan untuk merawat kawasan wajah seperti dahi, bawah mata, pipi, pelipis dan kawasan lain. Siapa yang sesuai untuk buat rawatan ini? Korang yang berumur 20-an sehingga 80-an tanpa mengira jantina!

Mesti korang tertanya apa bahan yang terkandung dalam Juvelook? Ada bahan yang merbahaya atau terlarang ke? Ia mengandungi gabungam  Poly-D, L-Lactic Acid dan Hyaluronic Acid (PDLLA) didalam nya. Apa Itu Poly-D, L-Lactic Acid dan Hyaluronic Acid (PDLLA)

Poli-D, L-laktik Asid (PDLLA) - PDLLA atau Poli-D, L-laktik Asid merupakan bahan biokompatibel iaitu sesuatu bahan yang berkeupayaan merangsang penghasilan kolagen dalam kulit. Fungsi Kolagen pula adalah protein yang memberikan struktur dan ketegangan pada kulit.

Bila pengeluaran kolagen di rangsang, secara tidak langsung PDLLA memperbaiki tekstur kulit dan membantu untuk meningkatkan ketegasan kulit dalam tempoh masa yang panjang. Korang pun tahu apa kepentingan kolagen pada kita bukan? 

Asid Hyaluronik - bahan semulajadi yang terdapat dalam kulit yang membantu mengekalkan kelembapan dan meningkatkan keanjalan kulit. Asid Hyaluronik berfungsi sebagai pengisi yang melembapkan dan memberikan volum atau isipadu pada kawasan yang diinginkan dalam Juvelook.

Siapa yang memerlukan atau boleh buat rawatan Juvelook? Kalau korang mempunyai masalah kulit, nak memperbaiki penampilan kulit untuk lebih sihat ini adalah jawapannya! Selain itu, kalau korang tergolong dalam simptom di bawah pun boleh dapatkan rawatan ini. 

  • Parut Jerawat, Pembedahan dan Stretch Mark 

  • Kulit Kusam dan Tidak Bermaya 

  • Inginkan Kulit yang Lebih Anjal dan Lembut 

  • Masalah Kedutan Halus dan Garis Penuaan 

  • Tidak Mahu Pembedahan Plastik 

Kalau korang tak yakin atau ingin dapatkan konsultasi, aku cadangkan korang dapatkan penerangan dengan lebih jelas di Klinik Dr. Bazilah. Untuk rekod, ini adalah klinik kulit estetik yang menyediakan rawatan pemulihan dari hujung rambut sampai hujung kaki. 



Malah, lebih menyakinkan Klinik Dr Bazilah adalah klinik yang diiktiraf dan berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Untuk dapatkan info atau tempah temu janji korang boleh rujuk pautan di bawah : 


Whatsapp : wa.me/60196571563

Temujanji: ttp:temujanjidrbazilah.wasap.my

Website: www.klinikdrbazilah.com

Facebook: klinikdrbazilah

Instagram: @klinikdrbazilah

TikTok: @klinikdrbazilah


Cawangan Klinik Dr. Bazilah


Klinik Dr Bazilah, Bangi

C-10-G, Plaza Paragon Point, Jalan Medan, Pusat Bandar 5, Seksyen 9, Bandar Baru Bangi, 43650, Selangor Darul Ehsan.

Tel: 03-8922 9681 / 011 – 1590 5931


Klinik Dr Bazilah, Shah Alam

R-02-01, Emira, Jalan Akuatik A13/64A, Seksyen 13, 40100, Shah Alam, Selangor Darul Ehsan

Tel: 03-5035 7359

Website : https://www.klinikdrbazilah.com/klinik-kulit-shah-alam


Klinik Dr Bazilah Kuala Lumpur

Klinik Kulit / Aesthetic / Rambut / Jerawat / Jeragat)

Unit A1-10, Level 1, Puncak Sentul, 8, Jalan Sentul Pasar, 51000, Kuala Lumpur

Tel: 013 – 817 7005

Website : https://www.klinikdrbazilah.com/klinik-kulit-kuala-lumpur


Klinik Dr Bazilah Damansara

R01-05, EMPORIS, Persiaran Surian, Kota Damansara, 47810 Petaling Jaya, Selangor

Tel: 03-76613950

Website: https://www.klinikdrbazilah.com/klinik-kulit-damansara


No comments: